Jezus was begaan met de nood van de mensen.


Matteüs 9: 36: ‘Toen hij de mensenmenigte zag, voelde hij medelijden met hen, omdat ze er uitgeput en hulpeloos uitzagen, als schapen zonder herder.’


Hij toonde medeleven en was met ontferming bewogen. Hij kent onze nood en wil ons helpen en zegt:

Matteüs 11: 28-30: ‘Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’



Wanneer wij als christenen net als Jezus bewogen zijn met de nood van onze medemens, dan mogen wij ook hen brengen naar Hem die werkelijk rust geeft, de Heer Jezus. God wil dat we in goede relatie met Hem maar ook met onze naasten leven.

Matteüs 22: 36-40: ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.  Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’



Doel van pastoraat

Een belangrijk doel van pastoraat is groeien in onze relatie met God, met onszelf en onze medemens. Er kunnen allerlei blokkades zijn in ons leven die deze groei belemmeren, door welke reden dan ook veroorzaakt. Wij ervaren niet altijd een stabiel christenleven. Het is belangrijk om te onderzoeken welke blokkades er zijn in ons leven en wat wij hiermee doen, met als doel om weer in harmonie te kunnen leven.

Het pastorale team wil naast mensen staan die vragen, problemen of zorgen hebben over hun geestelijke, lichamelijke of maatschappelijke situatie. Waar nodig zal het pastoraal team doorverwijzen naar professionele hulpverleningsinstanties.



Coördinator Pastoraat

John Huisman

Adres samenkomsten

Huis van de Wijk
'de Hoekstee'

Mercatorweg 50
3151 CJ Hoek van Holland

Samenkomsten

Iedere zondag van 10:00 - 11:30
Crèche + Kinderdiensten aanwezig

Contact

Secretariaat / EG de Bazuin

Postadres
Gangesstraat 8
3151 JJ Hoek van Holland

  • 06 49461199
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.